همه چیز درباره قفل آژيردار

قفل آژیردار

اگر می خواهید محیط امنی برای زندگی داشته باشید، باید حتما از درب های ساختمانی ایمن و امنیتی استفاده کنید. در واقع اولین گام برای حفظ ایمنی خانه، استفاده از چنین درب هایی است.

در این میان، بازار درب های ضد سرقت حسابی داغ است. درب هایی که ساختار ویژه ای دارند و می توانند در برابر نفوذ غیرمجاز سارقین، مقاومت کنند. البته طبیعی است که با صرف زمان و قدرت کافی، هر دربی باز خواهد شد. اما نکته ی جالب توجه در خصوص درب های ضد سرقت این است که مقاومت زیادی دارند و کار را برای سارقین سخت می کنند.

اما اگر می خواهید درب های ساختمانی منزل یا محیط کارتان، چند برابر ایمن شوند، استفاده از تجهیزات اضافه روی درب ضد سرقت توصیه می شود.

یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی درب های ضد سرقت، قفل های آژیردار است. قفل هایی که می توانند با نخستین تلاش برای ورود غیرمجاز، صاحب خانه را مطلع کنند و به این ترتیب امنیت ساختمان را بالاتر ببرند.

در این مقاله از وبسایت رستاچوب می خواهیم در مورد قفل آژیردار و تمام آن چیزی که در مورد این قفل های جدید بدانید، صحبت کنیم.

اگر تصمیم به خرید قفل آژیردار دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این قفل ها به دست آورید، احتمالا به جای درستی آمده اید. پس صفحه را ترک نکنید و همچنان به اسکرول کردن این متن ادامه بدهید.

برای خرید انواع درب ضد سرقت و یراق آلات آن کلیک کنید.

قفل آژیردار چیست؟

قبل از این که به سراغ مزایا و ویژگی های این قفل برویم، باید بدانیم که قفل آژیردار چیست!

این قفل ها که بیشتر روی درب ضد سرقت نصب می شوند، مجهز به نوعی آژیر صوتی هستند. به محض تلاش برای ورود غیرمجاز، این آژیر به صدا درآمده و صاحب خانه را خبردار می کند.

آژیر صوتی قفل های مزبور، صدای بلندی دارند و قطعا منجر به توقف کار سارق خواهند شد. البته ناگفته نماند که قفل آژیردار در انواع و اقسام جنس ها و متریال ها تولید می شوند. بنابراین ممکن است عملکردهای متفاوتی داشته باشد.

اما کلیت عملکرد این قفل های درب ضد سرقت، بسیار مثبت و موثر است و توصیه می شود که برای حفظ ایمنی بیشتر، از آن ها استفاده کنید.

این دستگاه، در بازار تجهیزات ایمنی درب ضد سرقت، دستگاهی جدید و مدرن محسوب می شود. ظاهر آن نیز شبیه به قفل های معمول است.

باید این قفل را در بخش داخلی درب یا همان نری درب، نصب کرد. اگر نگاه دقیق تری بخواهیم به این قفل بندازیم باید بگوییم که قفل های آژیردار دارای یک صفحه کلید هستند. زمانی که درب باز شده و سیستم فعال می شود، افراد تنها 10 ثانیه وقت دارند که کد امنیتی را از طریق صفحه کلید وارد کنند.

در صورتی که در مهلت مقرر، نتوانند کد امنیتی را به درستی وارد کنند، آژیر قفل به صدا درآمده و ساکنین ساختمان را مطلع می کند.

برخی از مدل های خاص قفل های آژیردار، پیشرفته تر هستند و با ورود اشتباه کد امنیتی، پیغامی به شماره های از پیش تعیین شده ارسال می کند و خبر می دهد که ورود غیر مجاز صورت گرفته است.

مشاهده کنید: نحوه ی تشخیص قفل کاله ی اصل از تقلبی

چرا استفاده از قفل آژیردار را توصیه می کنیم؟

بررسی ها و آمارها نشان داده که نصب قفل آژیردار روی درب ضد سرقت، تا حد خیلی زیادی میزان سرقت را کاهش می دهد. اما چرا؟

زمانی که آژیر صوتی به صدا در می آید، تمرکز سارق کاملا به هم می ریزد و ناچار می شود که سریعاً این آژیر را از کار بندازد. در همین حین، طبیعتا همسایگان از ورود غیرمجاز مطلع می شوند و پیغام اخطار هم برای صاحب خانه ارسال می شود. تمام این نکات باعث می شود که اساسا، ساختمان هایی که چنین قفل هایی دارند کمتر مورد هجوم سارقین قرار می گیرند و ایمن تر هستند.

البته توصیه می کنیم که همواره، کد امنیتی خود را به سرعت وارد کنید و اجازه ندهید که آژیر قفل به صدا دربیاید. چرا که پس از مدتی، همسایه ها ممکن است تصور کنند که همیشه خودتان هستید که آژیر را به صدا در می آورید. در نتیجه کمتر به این صدا توجه می کنند. در نهایت این موضوع به نفع سارقین تمام می شود و راحت تر می توانند وارد خانه شوند.

بیشتر بخوانید: قفل پستچی

ویژگی قفل آژیردار درب ضد سرقت

در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی هایی که این قفل های درب ضد سرقت دارند، اشاره کرده ایم:

  • به محض باز شدن درب توسط سارقین یا افراد غیرمجاز، آژیر صوتی این قفل ها فعال می شود.
  • می توان این قفل های آژیردار را روی تمام درب های ساختمانی(فارغ از جنس و ابعاد) نصب کرد
  • برخی از مدل های پیشرفته ی قفل آژیردار، می توانند پیغامی هم برای مالک ارسال کنند. کافیست که شماره تماسی را برای این قفل ها تعریف کنید.
  • در صورتی که باطری این قفل ها خالی شود، پیغامی به مالک ارسال خواهد شد.
  • می توان مدت زمان مشخصی را برای ورود کد امنیتی تنظیم کرد.
  • صدای آژیر این قفل های درب ضد سرقت قابلیت تنظیم در دو سطح بالا و پایین را دارد. به این ترتیب می توانید بسته به محیط و نیاز، صدای این قفل ها را تنظیم کرد.

به طور کلی، مزیت های قفل آژیردار برای درب ضد سرقت بسیار بالاست. بنابراین اگر می خواهید بالاترین درجه از ایمنی و امنیت را در محیط خانه یا محل کار داشته باشید، توصیه می کنیم از قفل های آژیردار استفاده نمایید.

ویژگی های فنی قفل آژیردار درب ضد سرقت

در کنار ویژگی های کلی این قفل ها، خصوصیات فنی آن ها نیز جالب توجه است:

  • ابعاد این قفل ها ممکن است متفاوت باشد اما ابعاد استاندارد آن ها، 28 در 300 در 113 میلی متر است.
  • باتری این قفل ها از جنس آلکالاین است که 3 سال دوام دارند.
  • می توان آن ها را روی درب های مختلف نصب کرد و محدودیتی وجود ندارد.
  • سنسور این قفل ها دارای سنسور شوک و سوئیچ مگنت دار هستند.
  • از طریق کلید و دستگیره درب می توان آن ها را کنترل کرد.

مشاهده کنید: قفل گاو صندوقی درب ضدسرقت

مزیت های قفل آژیردار درب ضد سرقت

قفل های آژیردار گرچه تکنولوژی مدرن و جدیدی ندارند اما باز هم مزیت های بی نظیری با خود به همراه می آورند.

مثلا:

  • این قفل ها نسبت به ضربه حساس می باشند. به این ترتیب با ضربه زدن به آن ها، به صدا در می آیند
  • نصب ساده و راحتی دارند. خیلی ساده می توان آن ها را با قفل های معمولی جایگزین کرد. این قفل ها در عرض چند دقیقه و با بستن پیچ روی درب و کمی برش، نصب می شوند.
  • جنس بیشتر این قفل ها از فولاد استاندارد است
  • آژیر صوتی این قفل ها زمانی به صدا در می آید که زبانه ی قفل با کلید از داخل یا بیرون، دست کم سه بار چرخانده شود.
  • زمانی که آژیر فعال می شود، با یک بوق به فرد اطلاع می دهد که درب قفل شده است.
  • باتری های آن طول عمر خیلی خوبی دارند و سال ها لازم نیست که آن ها را تعویض کنید.

قفل آلارم دار

نحوه ی واکنش قفل آژیردار به قفل شدن درب ضد سرقت

همان طور که گفتیم، بعد از اینکه سیستم فعال شد، درب ضد سرقت نیز قفل می شود. حالا باید بدانید که سیستم هشدار حسگرهای قفل به دو نحو به این موضوع واکنش نشان می دهد و آژیر به صدا در می آید:

  • اولین واکنش زمانی خواهد بود که کسی به قفل ضربه بزند یا تلاش کند آن را بشکند.
  • دومین واکنش زمانی است که درب ضد سرقت توسط افراد غریبه باز شود.

به این ترتیب، همه چیز سطح بالاتری از امنیت و ایمنی را پیدا می کند. بیشتر کسانی که از چنین قفل هایی برای درب ضد سرقت منزل خود استفاده کرده اند، رضایت بالایی را گزارش داده اند.

در نتیجه به نظر می رسد که با وجود مکانیزم ساده ی این قفل ها، همچنان محبوبیت زیادی میان مصرف کنندگان دارد و خیلی ها ترجیح می دهند که به جای استفاده از قفل های پیچیده، این قفل های آژیردار ساده اما کاربردی را استفاده کنند.

نصب قفل هوشمند روی درب های ضد سرقت

نکته ی قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که قفل های آژیردار از جمله قفل های هوشمند و دیجیتال محسوب می شوند. در نتیجه، عملکرد فوق العاده ای خواهند داشت.

اما برای نصب آن ها روی انواع درب های ضد سرقت باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • اول از هر چیزی باید بدانید که نصب این قفل های هوشمند روی هر یک از درب های ضد سرقت، قواعد مخصوص به خود را دارد.
  • می توان روی انواع درب های ضد سرقت ایرانی و ترک، این قفل ها را نصب کرد اما برای نصب آن ها روی درب ضد سرقت چینی، باید به دستگیره ی درب توجه کنید. اساساً بهتر است روی درب های ضد سرقت چینی که دستگیره ندارند، قفل های دیجیتالی را نصب کنید. چرا که سیستم مرکزی قفل آژیردار درب ضد سرقت چینی، کارایی خود را از دست می دهد.

همچنین مشاهده کنید: مراحل نصب قفل درب ضد سرقت

بهترین قفل درب ضد سرقت

در مقالات پیشین رستاچوب، در خصوص انواع قفل های درب ضد سرقت صحبت کرده ایم. قفل هایی مثل قفل زنجیری، قفل گاوصندوقی و ده ها نوع قفل دیگر!
اما واقعیت این جاست که قفل های هوشمند می توانند کارایی بی نظیری برای حفظ امنیت و ایمنی خانه داشته باشند. این دسته از قفل ها از جدیدترین تکنولوژی های دنیا استفاده می کنند. بنابراین خیلی از سارقینی که با روش های سنتی، دست به سرقت می زنند، نمی توانند آن ها را از کار بندازند.

بنابراین قفل های آژیردار و قفل دیجیتال می توانند گزینه های خیلی خوبی باشند. چرا که هم ایمنی بیشتری به همراه می آورند هم اینکه کار کردن با آن ها ساده تر است.

البته فراموش نکنید که نصب قفل های هوشمند و دیجیتال مثل قفل آژیردار، باید در حکنار قفل اصلی مکانیکی باشد تا میزان امنیت را بالاتر ببرد.

در ضمن، لازم به ذکر است که بدون داشتن بدنه ی مقاوم و مستحکم در درب های ضد سرقت، نصب انواع تجهیزات ایمنی و امنیتی بی فایده خواهد بود. چرا که سارق با آسیب زدن به بدنه ی درب هم می تواند وارد محیط شود.

قیمت انواع قفل آژیردار

حالا که همه چیز درباره قفل آژیردار گفته شد، باید در مورد قیمت انواع این قفل ها نیز صحبت کنیم. قفل های آژیردار جزو قفل های هوشمند و دیجیتال به حساب می آیند.

بنابراین طبیعی است که قیمت گران تری داشته باشند. اما چه فاکتورهایی در تعیین قیمت این قفل ها اثرگذار هستند؟

در ادامه به طور خلاصه در مورد این فاکتورها صحبت کرده ایم:

  • برند سازنده ی قفل آژیردار
  • کشور سازنده ی قفل
  • ابعاد و اندازه ی قفل
  • کیفیت ساخت
  • شدت صدای آژیر قفل
  • طول عمر باتری های به کار رفته در قفل
  • محل نصب قفل های آژیردار

هریک از این عوامل می توانند در تعیین قیمت قفل آژیردار موثر باشند. به طور کلی قیمت این قفل ها چندان بالا نیست و همه می توانند از آن ها برای درب های ساختمانی خود استفاده کنند.

سخن آخر

درب های ضد سرقت می توانند تا حد خیلی زیادی ایمنی و امنیت خانه را حفظ کنند. اما نکته ی قابل توجه این جاست که بدون استفاده از تجهیزات امنیتی بیشتر، مقاومت این درب ها چندان بالا نیست. شما می توانید از وسایل مختلفی مثل قفل آژیردار استفاده کنید تا محیط را در برابر هرگونه ورود غیرمجاز، ایمن کنید.

اما اگر می خواهید بهترین مدل های درب ضد سرقت را خریداری کنید، ما به شما فروشگاه آنلاین رستاچوب را معرفی می کنیم.

رستاچوب با بیش از 16 سال سابقه ی کار، می تواند بهترین انتخاب شما برای خرید درب های ساختمانی باشد. در این مجموعه، انواع درب های ضد سرقت، ضد حریق و…تولید و عرضه می شود. همچنین تلاش شده تا علاوه بر حفظ کیفیت، قیمت های مناسبی نیز به مشتریان ارائه شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص درب های ساختمانی و استعلام قیمت ها با کارشناسان رستاچوب، در تماس باشید.

در نهایت فراموش نکنید که امنیت محیط، بخش اجتناب ناپذیری از زندگی ماست و باید با هر وسیله ای که می توانیم، آن را تقویت کنیم! رستاچوب با محصولات با کیفیت خود، تلاش دارد که بخشی از این مسیر باشید! امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *